tisdag 15 mars 2011

Sunne

I helgen bar det av mot Sunne...äntligen!
Vi hade en sådan tur med vädret på lördagen och var i backen tidigt. Det var ett tag sedan jag åkte slalom (ännu längre sedan för sambon) så på kvällen var vi båda lite stela och trötta då passade det bra att ligga på hotellrummet och se Mello! 

På toppen med våffelstugan i bakgrunden

En mindre smickrande bild på mig!

Efter backen så övertalade jag sambon att åka ut till Mårbacka, tyvärr var det stängt men jag fick en uppfattning av hur vackert det måste vara där på sommaren!

Mårbacka, Selma Lagerlöfs hem

Mårbackapelargon genom fönstret till ett sååå fint lusthus

Det är skönt att göra små utflykter, då blir allt mycket roligare i vardagen!

Kram IDA





5 kommentarer:

  1. Härligt med lite avkoppling i skidbacken!
    Minisemestrar gör så gott för själen:)

    Ha det bra!
    Kram C

    SvaraRadera
  2. Ja, va härligt med vintersport....
    och jag skulle åxå vilja se Mårbacka.
    Man kan nog googla å se när det har öppet i sommar kanske, ta en tur dit.
    Utflykter förgyller ju livet,
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  3. Visst är det fin på Mårbacka... Jag var där en sommar fast väldigt längesen nu men då var så fint :)
    Visst är det kul att ha mål, utflykter att se fram emot. Då går dagarna så mycket enklare.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så härligt att åka lite skidor. Det har inte blivit något sånt för min del i år, men det kommer ju fler vintrar. Så synd att Mårbacka inte var öppet, det är ju så kul att vandra omkring i lite legendariska hus.
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att åka skidor och vädret såg ju ut att vara bra. Sonen och hans familj är i Sälen den här veckan och har sol varje dag.
    Mårbacka har vi pratat om att åka till på sommaren tillsammans med vännerna på vår tradionella utflykt.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera

Blir såååå glad för en liten kommentar!
IDA