fredag 9 september 2011

Så glad!!

Åh, tack gulliga AKA med bloggen A House With a View som gav mig min första Award!!! Jag blev sååå glad när jag läste motiveringen:

"En söt och pysslig tjej som visar personliga inlägg från sin vardag. Om jag hade hälften av hennes begåvning skulle börja en försäljning av suuuperfina kaffefat med en gång!!"

Kan man annat än bli glad för dom orden?? :)

Awarden går ut på att länka till den man fått awarden från, ge awarden vidare till 5 andra bloggare samt svara på 5 frågor;

1) Varför började du att blogga?
Det var när vi flyttade in i huset som jag tänkte att jag ville prova på det, sedan var det också ett sätt att dokumentera vår renovering.
Efter ett tag hittade jag till en massa andra underbara och inspirerande bloggar och sedan var jag fast!

2) Vilka bloggar följer du?
En blandad kompott av ljuvligt inspirerande bloggar (finns på rullisten här till höger).

3) Favoritfärg
Varierar faktiskt med årstiderna. Senast har det varit pastelliga färger....

4) Favoritfilm
Hummm.... vad svårt... Men äääälskade Sex and the City serien + filmerna :)

5) Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?
På grund kanske av det jag svarade ovanför så är det New York, dit vill jag verkligen åka!
Jag och sambon var i drömmarnas land för några år sedan.... Mauritius!!

Och nu till de härliga bloggar som jag vill nominera!

Ebbas Änglar- En otroligt duktig pysseltjej! Malin med sina ljuvliga änglar och fina inlägg!!

Fabulös inspiration- Pyssel på en heeelt annan nivå! Fridas keramik fångade mig direkt och jag skulle kunna köpa allt hon gör!

Tankevärlden- Skriver på ett otroligt smart och roligt sätt om sitt liv. Jag skrattar varje gång Annika!

I stan och på landet- Goa Lillemor som alltid skriver så fina kommentarer hos mig och som verkar vara världens bästa mormor/farmor!

Mosippa- Mariette som jobbar med samma jobb som jag. Följ hennes väg att inreda drömhuset på landet i lantlig stil. Allt blir bara vackrare och vackrare!!


Mauritius -08
Mauritius -08


Ha en underbar helg alla!
Kram IDA

7 kommentarer:

  1. Hej Ida!

    Vad roligt att du blev glad över awarden! Den är du verkligen värd!!! Så kul också att få läsa lite om dig :)) Blev sugen att kika in hos de bloggar du nominerar - spännande :)

    Önskar dig en riktigt fin helg!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  2. Tack söta du för awarden! Jag blev verkligen överraskad och SÅ glad.
    Mariette

    SvaraRadera
  3. Ja men visst är det snyggt! Tycker det är en kombination som är klassisk och kommer att hålla i sig.
    Grattis till awarden.
    Mauritius, vad härligt det måste ha varit?!


    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Hej Ida
    Ja de där frågorna e lite kuliga :)
    å missa inte...

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera
  5. Grattis fina du till awarden!!! Önskar dig en fin dag. kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Grattis till din award och tack för min award och med den gulliga motivationen. Det värmde.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera

Blir såååå glad för en liten kommentar!
IDA