tisdag 30 november 2010

Kallt

Huuuu.... Vad kallt det är ute nu! Jag sneglar på termometern som står på -13.8 och det är mitt i stan! Här inne är det ganska behagligt, vi har nyligen kopplat till en ny panna och vi har inte hittat rätta läget för temperaturen ännu. 21 grader står en (av otaliga strategiskt utplacerade av sambon) termometer på. Inatt var det otroligt varmt i sovrummet och kallt när man kom ut därifrån imorse. TV rummet är det kallaste rummet, tror det är 16 grader där! Prio nästa år = kaminer!

Här är en liten låda som jag köpte i butiken Granit när vi var i Göteborg




Julkram Ida



5 kommentarer:

  1. Sån tur att ni nu installerat en panna, det är inte kul att frysa. Det blir lite julstämning med den fina lådan!
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  2. Vilken braatthalåda!
    Granit var visst på gång till Marieberg Galleria
    men ändrade sig, synd!
    Ha det bra i kylan!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  3. HAHA......sådana är vi män :)
    Missa inte SATURDAY SHOW OFF
    hos mig på Lördag
    Håkan

    SvaraRadera
  4. Värmebekymmer kan man vara utan.... Bor i ett gammalt hus och jag brukar säga att vi har olika klimatzoner i huset ;-) Men det beror inte på pannan.... för vi har fjärrvärme... Men otäta fönster och balkongdörrar och så.... bidrar till det hela....

    Åhhh... älskar butiken Granit... VI hade den där jag bor... men den stängde för ett år sedan tyvärr.... Snygg låda du hittat där... och så fint det är med kulorna i.

    Vad kul att du vill vara med i min utlottning :-)

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  5. Hej Ida
    Jättekul att du kommer!!

    Vad fiiiint det blev med lådan från Granit..... nu vill jag ha en sån ännu mer.....! (hihi, vi har nog rätt lika smak, jag har oxå en sådan soppterin!!)

    Kan verkligen rekommendera någon slags eldstad i huset. Vi har en kakelugn & den är guld värd.

    Ses i morr´n! Kram & välkommen =)

    SvaraRadera

Blir såååå glad för en liten kommentar!
IDA