söndag 18 september 2011

Eget te

I helgen har jag varit i Kumla hos min mormor. Vi tog en tur till Hallsberg och gick på Loppis. Jag fyndade en (till!) plåtlåda med glaslock för 180:-, det tyckte jag var ett bra pris. Det står Cloetta choklad på den! Mormor berättade att hennes mamma hade sådana plåtburkar och hade ofta maräng i dem.

Vi stannade även till vid ett galleri i Sannahed som hade utställning. Där köpte jag ett vitt fint spillkum som det heter fick jag lära mig av mormor. Tyvärr kommer jag inte få det förrens om en vecka då utställningen är över.



Nu ska jag ta en kopp te med egenodlad mynta i!
Ha en bra vecka alla!

Kram IDA

4 kommentarer:

  1. Plåtburkar är fint, kul att hitta något som nästan har anknytning till en själv. Väntar med spänning på vad ett spillkum är för något.
    Mariette

    SvaraRadera
  2. Mmmmm, thé av egenodlat låter inte illa! Får nog satsa på mynta i trädgården nästa år :o)

    Ska bli kul att se dina nya fynd!
    Ha en skön kväll....
    Kramar
    Ulrika

    SvaraRadera
  3. Hej Ida!
    Du har fått en award av mig.
    Jobbet har ordnat sig.
    Ha det gott!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  4. Kunde inte skicka kommentar via google idag.
    Det är i alla fall Petra i
    petras påhitt som säger hej till dig.

    SvaraRadera

Blir såååå glad för en liten kommentar!
IDA