fredag 4 maj 2012

Nyplanterat

Just nu jobbar jag i stan och hjälper till med att göra en manual till det nya journalsystemet i Örebro kommun. Det är aaaaaningens arbetssamt, men uj, vilken expert man blir på området! Tur är väl det för i höst ska jag vara med att utbilda alla kollegor i Örebro.......ehhh...

Igår var jag med syster och mor till IKEA och fann två perfekta krukor att ha vid entrén, de var inte så dyra heller (vilket de mesta stora krukor är!!)
Idag var jag och köpte lavendel och nu pryder de trappen, fort ska det gå!!





Ha nu en underbar helg (trots ev varning för snö?!)

Kram IDA

7 kommentarer:

  1. Hejsan!! Lavendel i vita krukor, sååå himla fint!! Tack för tipset, har inget växthus tyvärr, men har inte ens tänkt tanken att ha spegeln utomhus, kanske det skulle funka ha den på altanen?? Det måste jag testa :-) Ha nu en fin fredagskväll! Kram Paula

    SvaraRadera
  2. Åååh vad himla snyggt!!!! Jättefina krukor och så fint med lavendel!!! Stilrent och vackert!

    Önskar dig en fin helg!

    kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. Krukorna passade jättefint vid din trapp! Och lavendel är ju superfint. Trappan är (som jag sagt tidigare) fantastisk!
    Ja, jag tycker verkligen du ska åka till Wien, det var den finaste staden jag hittills varit i.
    Ha en härlig helg.
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  4. Hej Ida!

    Lycka till med journalsystemet. Gör inte som landstinget....många mallar som blir missvisande....uj uj.

    Ja men nu är det ju helg. Då tänker jag åka till Skattkammaren om en stund. Det är ju din favorit också vetja. Va fint du gör kring din "stuga"!

    Trevlig helg!

    Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Har en liten överaskning inne på bloggen till dig!!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Ååhnej, ska ni få snö! Behåll den för er själv, för jag har verkligen inte behov av snö just nu ;o) Då blir det till att rädda lavendeln!
    Jag tänkte att jag också skulle köpa in lite lavendel idag. En av sommarens finaste eller hur :o)

    Må gott o ha en finfin vecka!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  7. Vilken fin blogg Du har! Roligt att du tittade in hos mig! Du är så välkommen "ut" när det passar!
    Kram Lena

    SvaraRadera

Blir såååå glad för en liten kommentar!
IDA